E-KARTRIDZI.LV (UAB PRINTERA) DATU SUBJEKTU TIESĪBU ĪSTENOŠANAS KĀRTĪBAS APRAKSTS
I. JĒDZIENI
1. Šajā Datu subjektu tiesību īstenošanas kārtības aprakstā (turpmāk – Apraksts) izmantojami jēdzieni:
1.1. ADTAĪ – Lietuvas Republikas personas datu tiesiskās aizsardzības likums;
1.2. personas dati – jebkura informācija par fizisko personu, kuras identitāte ir noteikta vai var tikt noteikta;
1.3. datu subjekts – fiziska persona, kuras identitāti var tieši vai netieši noteikt, īpaši pēc identifikatora, piemēram, vārda un uzvārda, personas identifikācijas numura, dzīvesvietas datiem un interneta identifikatoriem, vai pēc vienas vai vairākām šīs fiziskās personas fiziskajām, fizioloģiskajām, ģenētiskajām, psiholoģiskajām, ekonomiskajām, kultūras vai sociālajām identitātes īpatnībām;
1.4. datu apstrāde – jebkura operācija vai operāciju virkne, kas veikta ar personas datiem vai personas datu kopumiem, izmantojot automatizētas vai neautomatizētas metodes, piemēram, vākšana, reģistrēšana, kārtošana, strukturēšana, uzglabāšana, pielāgošana vai modificēšana, atgūšana, konsultācija, izmantošana, atklāšana, nododot, izplatot vai citādi pieejamu padarīšana, izlīdzināšana vai savienošana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana;
1.5. datu saņēmējs – fiziska vai juridiska persona, valsts iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kurai atklāti personas dati, neņemot vērā, vai tā ir trešā puse vai ne;
1.6. datu apstrādātājs – fiziska vai juridiska persona, valsts iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kas datu pārzinis vārdā apstrādā personas datus;
1.7. datu pārzinis – fiziska vai juridiska persona, valsts iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kas viena vai kopā ar citiem nosaka datu apstrādes mērķus un līdzekļus;
1.8. Reglaments – Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Reglaments (ES) Nr. 2016/679;
1.9. VDAI – Valsts datu aizsardzības inspekcija;
1.10. citas jēdziena izpratnes, kā tās definētas Reglamentā, ADTAĪ un citos likumos, kas regulē personas datu apstrādi un aizsardzību.
II. VISPARĒJIE NOTEIKUMI
2. UAB Printera, kas pārvalda e-veikalu www.e-kartridzi.lv (turpmāk – Uzņēmums), šis Apraksts nosaka datu subjektu tiesības, kas paredzētas Reglamentā, šo tiesību apjomu, īstenošanas nosacījumus un ierobežojumus, datu subjektu tiesību pieprasījumu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību, kā arī datu subjektu sūdzību izskatīšanas kārtību.
3. Apraksts izstrādāts, vadoties pēc Reglamenta 3. sadaļas noteikumiem.
4. Apraksts nosaka kopēju tiesību īstenošanas kārtību visām Uzņēmuma datu subjektu kategorijām:
4.1. darbiniekiem;
4.2. kandidātiem uz brīvajām darba vietām Uzņēmumā;
4.3. akcionāriem;
4.4. Uzņēmuma klientu juridisko personu pārstāvjiem;
4.5. Uzņēmuma klientiem - fiziskām personām;
4.6. Uzņēmuma piegādātāju/partneru juridisko personu pārstāvjiem;
4.7. Uzņēmuma piegādātājiem/partneriem - fiziskām personām;
4.8. Uzņēmuma tīmekļa vietnes apmeklētājiem;
4.9. citām fiziskām personām, kuru personas datus Uzņēmums apstrādā.
5. Apraksta mērķis – ņemot vērā apstrādāto personas datu apjomu, kategorijas, apstrādes mērķus un pamatojumus, nodrošināt pilnīgu datu subjektu tiesību īstenošanu, radīt iespējas datu subjektiem iesniegt pieprasījumus un sūdzības par to tiesību īstenošanu, un noteikt atbildes uz datu subjektu iesniegtiem pieprasījumiem un sūdzībām termiņus, kas nav ilgāki par Reglamenta 12. panta 3. daļā noteiktajiem termiņiem. 6. Uzņēmums, cenšoties nodrošināt caurskatāmības principa īstenošanu, vienkāršā, skaidrā, saprotamā un viegli pieejamā veidā, skaidrā un vienkāršā valodā sniedz datu subjektiem visu informāciju, kas nepieciešama to tiesību īstenošanai, kas noteiktas Reglamenta 3. sadaļā.
III. DATU SUBJEKTU TIESĪBAS
7. Datu subjektam ir šādas tiesības:
7.1. tiesības iepazīties ar Uzņēmumā apstrādātajiem saviem personas datiem;
7.2. tiesības pieprasīt savu personas datu labošanu;
7.3. tiesības pieprasīt savu personas datu dzēšanu ("tiesības tikt aizmirstam");
7.4. tiesības ierobežot savu personas datu apstrādi;
7.5. tiesības iebilst pret savu personas datu apstrādi;
7.6. tiesības saņemt ar sevi saistītus personas datus, kurus viņš ir iesniedzis Uzņēmumam, strukturētā, plaši lietotā un datorā lasāmā formātā, un nodot šos datus citam datu pārziņam ("tiesības uz datu pārnesamību");
7.7. tiesības jebkurā laikā atsaukt sniegto piekrišanu.
8. Datu subjektu tiesības nav absolūtas, tās ir ierobežotas ar Reglamenta un LR likumiem un citiem tiesību aktiem.
IV. TIESĪBAS IEPĀZĪTIES AR UZŅĒMUMĀ APSTRĀDĀTAJIEM PERSONAS DATIEM APJOMS
9. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības no Uzņēmuma saņemt apstiprinājumu par to, vai tiek apstrādāti ar viņu saistīti personas dati, un, ja šādi personas dati tiek apstrādāti, ir tiesības iepazīties ar šiem apstrādātajiem personas datiem.
10. Datu subjektam ir arī tiesības iepazīties ar šādu informāciju:
10.1. personas datu apstrādes mērķi;
10.2. apstrādāto personas datu kategorijām;
10.3. ja personas dati tiks nodoti datu saņēmējiem – datu saņēmējiem vai to kategorijām;
10.4. plānoto glabāšanas laikperiodu viņa apstrādātajiem personas datiem, kas var tikt noteikts konkrētā termiņā vai citiem kritērijiem;
10.5. tiesības pieprasīt Uzņēmumam labot vai dzēst personas datus vai ierobežot ar datu subjektu saistīto personas datu apstrādi vai iebilst pret šādu apstrādi, kā arī šo tiesību īstenošanas kārtību;
10.6. tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei;
10.7. ja personas datus nav iesniedzis pats datu subjekts – informāciju par personas datu pārziņu.
11. Datu subjekts, realizējot šī sadaļā noteiktās tiesības, savā pieprasījumā norāda vārdu, uzvārdu, ar kādu konkrētu informāciju, kas noteikta Apraksta 10. punktā, viņš vēlas iepazīties, vai norāda, ka vēlas iepazīties ar visu Apraksta 10. punktā noteikto informāciju. Pieprasījumam ir jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjektam ir jāapstiprina savas identitātes, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts savā pieprasījumā var norādīt, kādā veidī vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
12. Datu subjekta tiesības iepazīties ar Uzņēmumā apstrādātajiem saviem personas datiem īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
V. TIESĪBAS PIEPRASĪT PERSONAS DATU LABOŠANU APJOMS
13. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības pieprasīt, lai Uzņēmums labotu neprecīzus viņa apstrādātos personas datus. Tāpat Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības pieprasīt, lai Uzņēmums papildinātu nepilnīgus viņa personas datus. Datu subjekts nevar pieprasīt Uzņēmumam papildināt jau apstrādātos viņa personas datus ar jauniem datiem, kas nav vajadzīgi Uzņēmuma mērķu sasniegšanai, kuru dēļ tiek apstrādāti attiecīgā datu subjekta personas dati.
14. Datu subjekts, iesniedzot pieprasījumu par neprecīzu personas datu labošanu vai nepilnīgu personas datu papildināšanu, norāda vārdu, uzvārdu, kuri Uzņēmuma apstrādātie viņa personas dati ir neprecīzi vai nepilnīgi, un norāda precīzus vai papildu personas datus. Pieprasījumam ir jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjektam jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts savā pieprasījumā var norādīt, kā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
15. Datu subjekta tiesības pieprasīt neprecīzu vai nepilnīgu savu personas datu labošanu vai papildināšanu īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
VI. TIESĪBAS PIEPRASĪT PERSONAS DATU DZĒŠANU ("TIESĪBAS TIKT AIZMIRSTAM") APJOMS, NOSACĪJUMI UN IEROBEŽOJUMI
16. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības pieprasīt, lai Uzņēmums dzēstu viņa apstrādātos personas datus. Šīs tiesības datu subjekts var izmantot tikai, ja ir spēkā vismaz viens no zemāk minētajiem nosacījumiem:
16.1. datu subjekta apstrādātie personas dati vairs nav nepieciešami mērķiem, kuriem tie tika vākti vai citādi apstrādāti;
16.2. datu subjekts atsauc piekrišanu, uz kuras pamata Uzņēmumā notika viņa personas datu apstrāde;
16.3. datu subjekts iebilst pret personas datu apstrādi, un tiek apmierināti Apraksta 25. punktā noteiktie nosacījumi datu subjekta tiesībām iebilst pret personas datu apstrādi, un nav spēkā Apraksta 26. punktā noteiktie šo tiesību ierobežojumi;
16.4. datu subjekta personas datu apstrādei Uzņēmumam nav likumīga pamata.
17. Datu subjekta tiesības pieprasīt Uzņēmumam dzēst viņa personas datus tiek ierobežotas šādos gadījumos:
17.1. personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai nodrošinātu preventīvu un darba medicīnu, darbinieka darba spēju novērtējumu, profesionālo slimību un viņa darba vietā sastopamo veselībai bīstamo faktoru identificēšanu;
17.2. Uzņēmums apstrādā datu subjekta personas datus, izpildot savus tiesiskos pienākumus, kas noteikti LR likumos un citos tiesību aktos;
17.3. Uzņēmums cenšas izvirzīt, realizēt vai aizstāvēt tiesību prasības.
18. Datu subjekts, iesniedzot pieprasījumu dzēst viņa personas datus, ir jānorāda vārds, uzvārds, kāds no Apraksta 16. punktā minētajiem nosacījumiem, kā arī, kuri konkrēti personas dati Uzņēmumam jādzēš, vai norāda, ka Uzņēmumam jādzēš visi viņa apstrādātie personas dati. Pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjekts ir jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts pieprasījumā var norādīt, kādā veidā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
19. Datu subjekta tiesības pieprasīt Uzņēmumam dzēst viņa personas datus īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
VII. TIESĪBAS IEROBEŽOT SAVU PERSONAS DATU APSTRĀDI APJOMS, NOSACĪJUMI UN IEROBEŽOJUMI
20. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības pieprasīt, lai Uzņēmums ierobežo viņa personas datu apstrādi. Šīs tiesības datu subjekts var izmantot tikai, ja ir spēkā vismaz viens no zemāk minētajiem nosacījumiem:
20.1. Uzņēmums apmierina datu subjekta pieprasījumu labot vai precizēt neprecīzus vai nepilnīgus viņa personas datus. Šajā gadījumā personas datu apstrāde tiek ierobežota uz laiku kamēr Uzņēmums labo vai precizē neprecīzos vai nepilnīgos datu subjekta personas datus;
20.2. datu subjekta personas datu apstrādei Uzņēmumam nav likumīga pamata, un datu subjekts nav iesniedzis pieprasījumu Uzņēmumam dzēst viņu nelikumīgi apstrādātos personas datus;
20.3. datu subjekta apstrādātie personas dati vairs nav nepieciešami mērķiem, kuriem tie tika vākti vai citādi apstrādāti, tomēr tie ir nepieciešami datu subjektam lai izvirzītu, realizētu vai aizstāvētu tiesību prasības.
21. Datu subjekta pieprasījums ierobežot viņa apstrādāto personas datu apstrādi neietekmē Uzņēmuma veikto šo datu uzglabāšanu.
22. Ja Uzņēmums apmierina datu subjekta pieprasījumu ierobežot viņa personas datu apstrādi, turpmāk tos nedrīkst apstrādāt izņemot uzglabāšanu, ja vien ir saņemta datu subjekta rakstiska piekrišana vai ir nepieciešams izvirzīt, realizēt vai aizstāvēt tiesību prasības, aizsargāt cita fiziska vai juridiska persona tiesības vai turpmākos apstrādes pasākumus var pamatot ar sabiedrības interešu. Par eksistējošiem iemesliem, kas ļauj Uzņēmumam turpināt ierobežoto personas datu apstrādi, Uzņēmumam ir jāinformē datu subjekts ne vēlāk kā 10 dienas.
23. Datu subjekts, iesniedzot pieprasījumu ierobežot viņa personas datus, ir jānorāda vārds, uzvārds, kāds no Apraksta 20. punktā minētajiem nosacījumiem, kuri datu subjekta apstrādātie personas dati Uzņēmumam jāierobežo, vai norāda, ka Uzņēmumam jāierobežo visi viņa apstrādātie personas dati, un norāda laikposmu, uz kuru tiek ierobežota persona datu apstrāde. Pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjekts ir jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts pieprasījumā var norādīt, kādā veidā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
24. Datu subjekta tiesības pieprasīt Uzņēmumam ierobežot viņa personas datu apstrādi īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
VIII. TIESĪBAS IEBILDT PRET PERSONAS DATU APSTRĀDI APJOMS, NOSACĪJUMI UN IEROBEŽOJUMI
25. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības iebilst pret turpmāko Uzņēmuma veikto viņa personas datu apstrādi. Šīs tiesības datu subjekts var izmantot tikai, ja ir spēkā vismaz viens no zemāk minētajiem nosacījumiem:
25.1. Uzņēmums apstrādā datu subjekta personas datus pamatojoties uz Uzņēmuma vai trešo personu likumīgām interesēm. Datu subjekta tiesības iebilst pret viņa personas datu apstrādi šajā gadījumā tiek ierobežotas saskaņā ar Apraksta 26. punktā minēto;
25.2. datu subjekta personas dati tiek apstrādāti tiešās mārketinga nolūkos. Ja datu subjekta personas dati tiek apstrādāti ne tikai tiešās mārketinga, bet arī citos nolūkos, datu subjekta iebilde pret viņa personas datu apstrādi tiešās mārketinga nolūkos neietekmē personas datu apstrādi citos nolūkos.
26. Datu subjekta tiesības iebilst pret viņa personas datu apstrādi saskaņā ar Apraksta 25.1 punktā minēto nosacījumu var tikt ierobežotas, ja Uzņēmums var pierādīt, ka tā vai trešo personu eksistējošās likumīgās intereses ir svarīgākas par datu subjekta interesēm, tiesībām un brīvībām vai ja Uzņēmuma apstrādātie datu subjekta personas dati, uz kuriem datu subjekts nepiekrīt turpmākai apstrādei, ir nepieciešami Uzņēmumam lai izvirzītu, realizētu vai aizstāvētu tiesību prasības.
27. Datu subjekts, iesniedzot pieprasījumu par nesaskaņu ar turpmāku viņa personas datu apstrādi, ir jānorāda vārds, uzvārds, kāds no Apraksta 25. punktā minētajiem nosacījumiem, pret kura turpmāku apstrādi datu subjekts iebilst, vai norāda, ka datu subjekts iebilst pret visu viņa personas datu apstrādi. Pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjekts ir jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts pieprasījumā var norādīt, kādā veidā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
28. Datu subjekta tiesības iebilst pret turpmāku viņa personas datu apstrādi īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
XI. TIESĪBAS UZ DATU PĀRNESAMĪBU APJOMS, NOSACĪJUMI UN IEROBEŽOJUMI
29. Jebkuram Uzņēmuma datu subjektam ir tiesības saņemt ar viņu saistītus personas datus, kurus viņš ir iesniedzis datu pārvaldītājam, strukturētā, plaši lietotā un mašīnlasāmā formātā. Ja Uzņēmumam ir tehniskas iespējas, datu subjekts var pieprasīt Uzņēmumam tiešā veidā nosūtīt viņa personas datus citam datu pārvaldītājam. Šīs tiesības datu subjekts var izmantot tikai, ja ir spēkā abas zemāk minētās nosacījumi:
29.1. datu subjekta personas datu apstrāde ir balstīta uz datu subjekta piekrišanu vai līguma izpildi, kas noslēgts starp datu subjektu un Uzņēmumu;
29.2. datu subjekta personas dati tiek apstrādāti automatizētos līdzekļos, t.i., digitālā formātā.
30. Datu subjekts, iesniedzot pieprasījumu saņemt ar viņu saistītos personas datus strukturētā, plaši lietotā un mašīnlasāmā formātā, ir jānorāda vārds, uzvārds, kuri personas dati datu subjekts vēlas saņemt, vai norāda, ka datu subjekts vēlas saņemt visus viņa Uzņēmuma apstrādātos personas datus. Ja datu subjekts iesniedz pieprasījumu Uzņēmumam tieši nosūtīt viņa personas datus citam datu pārvaldītājam, papildus datu subjekts pieprasījumā norāda, kuram datu pārvaldītājam viņa norādītie personas dati jānosūta. Pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjekts ir jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu apliecinošu dokumentu. Datu subjekts pieprasījumā var norādīt, kādā veidā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
31. Datu subjekta tiesības uz datu pārnesamību īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
X. TIESĪBAS ATSAUKT SNIEGTO PIEKRIŠANU APJOMS UN NOSACĪJUMI
32. Ja Uzņēmums apstrādā datu subjekta personas datus, balstoties uz piekrišanu, datu subjektam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt sniegto piekrišanu.
33. Datu subjekta atsauktais piekrišana personas datu apstrādei neietekmē piekrišanas spēkā esamības laikā veiktās datu subjekta personas datu apstrādes likumību.
34. Datu subjektam, kas iesniedz pieprasījumu Uzņēmumam, ar kuru atceļ savu sniegto piekrišanu, ir jānorāda vārds, uzvārds, piekrišanas parakstīšanas datums, piekrišanā norādītais datu subjekta personas datu apstrādes mērķis vai cita piekrišanā norādītā informācija, kas palīdzētu identificēt piekrišanu, kuru datu subjekts vēlas atsaukt. Pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar datu subjekta parakstu. Tāpat datu subjektam ir jāapstiprina sava identitāte, iesniedzot personu identificējošu dokumentu. Datu subjekts pieprasījumā var norādīt, kādā veidā vēlas saņemt atbildi uz iesniegto pieprasījumu.
35. Datu subjekta tiesības atcelt piekrišanu īstenošanas kārtību nosaka Apraksta XI sadaļa.
XI. DATU SUBJEKTU PIEPRASĪJUMU IESNIEGŠANAS UN IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA
36. Datu subjekta tiesības, kas noteiktas Apraksta III sadaļā, tiek īstenotas saskaņā ar šīs sadaļas noteikto kārtību un termiņiem.
37. Datu subjekts, lai īstenotu vienu vai vairākas Apraksta III sadaļā noteiktās tiesības, iesniedz Uzņēmumam brīvas formas pieprasījumu. Datu subjekta pieprasījumam ir jāatbilst Apraksta IV-X sadaļu prasībām pieprasījuma saturam:
37.1. pieprasījuma iepazīties ar personas datiem saturs ir jāatbilst Apraksta 11. punkta prasībām;
37.2. pieprasījuma labot personas datus saturs ir jāatbilst Apraksta 14. punkta prasībām;
37.3. pieprasījuma dzēst personas datus saturs ir jāatbilst Apraksta 18. punkta prasībām;
37.4. pieprasījuma ierobežot personas datu apstrādi saturs ir jāatbilst Apraksta 23. punkta prasībām;
37.5. pieprasījuma nebūt piekritīgajai personas datu apstrādei saturs ir jāatbilst Apraksta 27. punkta prasībām;
37.6. pieprasījuma par tiesībām uz datu pārnesamību saturs ir jāatbilst Apraksta 30. punkta prasībām;
37.7. pieprasījuma, ar kuru atsaukta piekrišana, saturs ir jāatbilst Apraksta 34. punkta prasībām.
38. Pieprasījums iesniedzams elektroniski pa e-pastu info@e-kartridzi.lv.
39. Pieprasījumu datu subjekts var iesniegt pats vai caur pārstāvi. Datu subjekta pārstāvis, iesniedzot pieprasījumu datu subjekta vārdā, ir kopā jāiesniedz dokumenti, kas apliecina viņa kā pārstāvja tiesības un pienākumus.
40. Uzņēmums iesniegto datu subjekta pieprasījumu izskata ne vēlāk kā viena mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Uzņēmumam ir tiesības pagarināt datu subjekta pieprasījuma izskatīšanas termiņu līdz diviem mēnešiem, ja sakarā ar ievērojamu iemeslu nevar izskatīt saņemto pieprasījumu viena mēneša termiņā. Par termiņa pagarināšanu Uzņēmums ir jāinformē datu subjekts ne vēlāk kā viena mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas, norādot iemeslus, kāpēc nevar izskatīt datu subjekta pieprasījumu viena mēneša termiņā.
41. Uzņēmums sniedz atbildi uz datu subjekta pieprasījumu datu subjektam tādā veidā, kādā datu subjekts norādījis savā pieprasījumā. Ja pieprasījumā datu subjekts nav norādījis, kādā veidā vēlētos saņemt atbildi no Uzņēmuma vai ja pie datu subjekta pieprasījumā norādītā veida dēļ Uzņēmums nevar sniegt atbildi datu subjektam tehnisku šķēršļu vai citu iemeslu dēļ, datu subjektam atbilde tiek sniegta uz datu subjekta e-pasta adresi vai citiem datu subjekta norādītajiem kontaktiem.
42. Uzņēmums sniedz atbildes uz datu subjektu pieprasījumiem bez maksas. Ja datu subjekts iesniedz acīmredzami nepamatotus vai nesamērīgus pieprasījumus, kuru saturs ir atkārtojošs, Uzņēmums var:
42.1. atteikties sniegt atbildi uz iesniegto nepamatoto vai nesamērīgo pieprasījumu, kā arī uz atkārtoti iesniegto tādu pašu saturu pieprasījumu. Šādā gadījumā datu subjekts par Uzņēmuma atteikumu sniegt atbildi uz viņa pieprasījumu tiek informēts viena mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas;
42.2. prasīt maksu pirms sniedz atbildi uz datu subjekta pieprasījumu, kas atbilst administratīvajām izmaksām, ko Uzņēmums sedz sakņojot datu subjekta pieprasījumā norādīto informāciju, izskatot pieprasījumu un sniedzot atbildi uz pieprasījumu.
43. Uzņēmumam ir jāapstiprina datu subjekta identitāte pirms viņa pieprasījuma izpildes. Uzņēmumam var būt jālūdz datu subjektam sniegt papildinformāciju vai citā veidā apstiprināt savu identitāti desmit dienu laikā no datu subjekta pieprasījuma saņemšanas dienas. Lūdzot datu subjektam sniegt papildinformāciju vai citā veidā apstiprināt savu identitāti, Uzņēmums norāda, kādu papildinformāciju datu subjektam jāsniedz vai kādas citas darbības datu subjektam jāveic, lai Uzņēmums varētu pienācīgi apstiprināt viņa identitāti, kā arī norāda saprātīgu termiņu papildinformācijas sniegšanai vai citu darbību veikšanai. Ja Uzņēmuma noteiktajā termiņā datu subjekts nesniedz papildinformāciju vai neveic citus Uzņēmuma norādītos pasākumus, kas palīdzētu identificēt datu subjektu, Uzņēmumam ir tiesības atteikties izskatīt un sniegt atbildi uz datu subjekta pieprasījumu. Par Uzņēmuma atteikumu pieņemt pieprasījumu un atteikuma iemesliem datu subjekts tiek informēts desmit dienu laikā no termiņa beigām, ko Uzņēmums noteicis datu subjektam papildinformācijas sniegšanai vai citu pasākumu veikšanai.
44. Ja datu subjekta pārstāvis nesniedz dokumentus, kas apliecina viņa kā pārstāvja tiesības un pienākumus, Uzņēmumam ir tiesības atteikties pieņemt datu subjekta pārstāvja iesniegto pieprasījumu. Par Uzņēmuma atteikumu pieņemt pieprasījumu un atteikuma iemesliem datu subjekta pārstāvis tiek informēts desmit dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas Uzņēmumā.
45. Datu subjektu pieprasījumus izskata, atbildes uz pieprasījumiem sagatavo un šajā Apraksta sadaļā noteiktajos gadījumos datu subjektus informē un pieprasa papildu informāciju vai nosaka citu pasākumu veikšanu atbildīgais Uzņēmuma darbinieks.
46. Uzņēmums, izskatījis datu subjekta pieprasījumu, sniedz atbildi datu subjektam. Atbildē norāda, vai pieprasījums ir apmierināts vai noraidīts. Ja pieprasījums tiek apmierināts, atbildē norāda apmierināšanas apjomu un nosaka termiņu atkarībā no pieprasījuma sarežģītības, kurā Uzņēmums apņemas izpildīt pieprasījumā norādītās prasības. Ja pieprasījums tiek apmierināts daļēji vai noraidīts, atbildē norāda iemeslus, kāpēc pieprasījums tika apmierināts tikai daļēji vai noraidīts. Ja pieprasījums tika apmierināts tikai daļēji vai noraidīts, datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību Uzņēmumam saskaņā ar Apraksta XII sadaļā noteikto kārtību.
XII. DATU SUBJEKTU SŪDZĪBU IESNIEGŠANAS UN IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA
47. Uzņēmums, cenšoties nodrošināt pilnīgu datu subjektu tiesību īstenošanu, ļauj datu subjektiem iesniegt sūdzības par daļēji apmierinātiem vai noraidītiem pieprasījumiem pārskatīšanai. Datu subjekti var iesniegt sūdzības arī gadījumos, ja viena mēneša laikā no pieprasījuma iesniegšanas dienas Uzņēmumā Uzņēmums nav veicis nekādas darbības attiecībā uz iesniegto datu subjekta pieprasījumu, t.i., saskaņā ar Apraksta XI sadaļā noteikto kārtību nav sniedzis atbildi, nav informējis datu subjektu par atteikumu sniegt atbildi un nav veicis citus Apraksta XI sadaļā noteiktos pasākumus.
48. Sūdzībā ir jānorāda viens no iemesliem, kas noteikts Apraksta 47. punktā, kāpēc tiek iesniegta sūdzība. Ja sūdzība tiek iesniegta par to, ka Uzņēmums datu subjekta pieprasījumu ir apmierinājis tikai daļēji vai noraidījis, sūdzībā ir jānorāda iemesli, kāpēc datu subjekts uzskata, ka viņa pieprasījums ir jāapmierina pilnībā. Sūdzībai pievieno datu subjekta apmierinātā tikai daļēji, noraidītā vai neizskatītā pieprasījuma kopiju un, ja tāds ir sniegts, Uzņēmuma atbildes kopiju.
49. Sūdzība iesniedzama elektroniski pa e-pastu info@e-kartridzi.lv.
50. Sūdzību datu subjekts var iesniegt pats vai caur pārstāvi. Datu subjekta pārstāvis, iesniedzot sūdzību datu subjekta vārdā, ir kopā jāiesniedz dokumenti, kas apliecina viņa kā pārstāvja tiesības un pienākumus.
51. Datu subjekta sūdzības izskatīšanas termiņš ir tāds pats kā datu subjekta pieprasījuma izskatīšanas termiņš, kas noteikts Apraksta 40. punktā.
52. Atbilde uz datu subjekta sūdzību tiek sniegta tādā pašā veidā kā atbilde uz datu subjekta pieprasījumu, saskaņā ar Apraksta 41. punktā noteikto.
53. Uzņēmums sniedz atbildes uz datu subjektu sūdzībām bez maksas.
54. Uzņēmums ir jāapstiprina sūdzību iesniedzoša datu subjekta identitāte. Uzņēmums, lai noteiktu datu subjekta identitāti, ir tiesības izmantot Apraksta 43. punktā noteiktās tiesības.
55. Uzņēmums atteicas izskatīt datu subjekta sūdzību, ja tas jau ir izskatījis un sniedzis atbildi uz datu subjekta sūdzību par tām pašām iemesliem un par to pašu datu subjekta pieprasījumu. Par Uzņēmuma atteikumu izskatīt atkārtotu datu subjekta sūdzību un atteikuma iemesliem datu subjekts tiek informēts desmit dienās no atkārtotas sūdzības saņemšanas dienas Uzņēmumā.
56. Ja datu subjekta pārstāvis neiesniedz dokumentus, kas apliecina viņa kā pārstāvja tiesības un pienākumus, Uzņēmumam ir tiesības atteikties pieņemt datu subjekta pārstāvja iesniegto sūdzību. Par Uzņēmuma atteikumu pieņemt sūdzību un atteikuma iemesliem datu subjekta pārstāvis tiek informēts desmit dienās no sūdzības saņemšanas dienas Uzņēmumā.
57. Datu subjektu sūdzības izskata un atbildes uz sūdzībām sagatavo atbildīgais Uzņēmuma darbinieks. Sūdzību nevar izskatīt tas pats darbinieks, kurš izskatījis datu subjekta pieprasījumu, kas kļuvis par sūdzības iemeslu.
58. Uzņēmums, izskatījis datu subjekta sūdzību, sniedz atbildi datu subjektam. Atbildē norādīts, vai sūdzība ir apmierināta vai noraidīta. Ja sūdzība ir pamatota un apmierināma, tiek pārskatīts datu subjekta iesniegtais pieprasījums, un atbildē norādīta apmierinājuma apjoma un nosaka termiņš, atkarībā no pieprasījuma sarežģītības, kurā Uzņēmums apņemas izpildīt pieprasījumā norādītās prasības. Ja sūdzība ir atmetama, atbildē norādīti sūdzības atmetuma iemesli.
XIII. NOSLĒGUMA NOTEIKUMI
59. Visi Uzņēmuma datu subjekti, īstenojot savas tiesības, kas noteiktas Reglamenta 3. sadaļā, un darbinieki, kas izskata datu subjektu pieprasījumus un sūdzības, ir jāievēro šajā Aprakstā noteiktā datu subjektu tiesību īstenošanas kārtība.
60. Uzņēmuma darbinieki ar Aprakstu tiek iepazīstināti paraksta kārtībā.
61. Datu subjektu tiesību īstenošanas kārtības apraksts ir pieejams Uzņēmuma datu subjektiem interneta vietnē www.e-kartridzi.lv.
62. Par šo Aprakstu ir informēta Uzņēmuma darba padome, un tas ir apspriests ar to.